woensdag 18 december 2013

Doily met patroon


In mijn vorige blogje zag je al dat ik was begonnen aan een doily. 
Ik twijfelde over het patroon en aan de kleuren.
Het patroon is hiervan afgeleid maar heb al snel mijn eigen patroon ervan gemaakt.
Dit is het eindresultaat geworden.
En twijfel nog steeds.


Niet aan het patroon maar wel aan de kleuren.
Ach ja, het kleedje ligt vrolijk op de tafel en wie weet haak ik 'm binnenkort nog eens.
Maar dan hopelijk helemaal naar mijn zin.

Hieronder vind je het patroon en ben benieuwd naar jullie kleurencombinatie.


Info:
- Sluit elke toer met een Halve Vaste.
- Vervang het eerste Stokje van een nieuwe toer door 3 Losse.
- Vervang het eerste Halve Stokje van een nieuwe toer door 2 Losse. 

- Haak 8 Losse en sluit ring met Halve Vaste
- In de ring, haak je 1 Stokje + 1 Losse, in totaal 12x.
- In elke Losse van de vorige toer, haak je 2 Stokjes. (totaal 24 Stokjes)
- In elk Stokje van de vorige toer, haak je 1 Stokje en tussen de 2 Stokjes van de vorige toer, haak je ook 1 Stokje. (totaal 36 Stokjes)
- Haak 1 Stokje + 2 Losse, 1 steek overslaan, 1 Stokje + 2 Losse, steek overslaan, 1 Stokje + 2 Losse etc
- Haak in elke lus 2 Stokjes en haak in het Stokje van de vorige toer 1 Stokje (totaal 54 Stokjes)
- Haak *1 Vaste, 2 steken overslaan, 5 Dubbele Stokjes in 1 Stokje van de vorige toer, 2 steken overlaan*. Herhaal *_* tot het eind.
- Haak in elke Vaste van de vorige toer 1 Stokje + 4 Losse. Haak in elk middelste Dubbele Stokje (3de Dubbele Stokje) 1 Vaste + Losse. Herhaal dit tot het eind.
- Haak in elke lus 5 Vaste. Haak in elk Stokje en Vaste van de vorige toer 1 Vaste.
- Haak *1 Stokje + 1 Losse, 1 steek overslaan*. Herhaal *_* tot het eind
- Haak in elke lus 2 Halve Stokjes.
- Haak *3 Stokjes, 2 steken overslaan*. Herhaal *_* tot het eind.
- Haak tussen elke 3 Stokjes van de vorige toer 1 Stokje + 3 Losse.
- Haak in elke lus 3 Stokjes en haak in elk Stokje van de vorige toer 1 Halve Vaste. Herhaal dit tot het eind.
- Haak in elke Halve Vaste van de vorige toer 1 Stokje + 4 Losse
- Haak in elke lus 2 Stokjes, 1 Dubbel Stokje, 2 Stokjes. Haak in elk Stokje van de vorige toer 1 Halve Vaste.


36 opmerkingen:

  1. Ik vind m hartstikke leuk!
    En bedankt voor het patroon :-) altijd leuk!

    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bekend verschijnsel die twijfel, dan heb je wat in je hoofd, maar het pakt niet zo uit!
    Maar hij is wel leuk hoor! Heb 'm gepind! Bedankt voor het delen!

    Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij is wel leuk/vrolijk geworden zeg!
    Maar ja, ik (her)ken het wel... Je had het je anders voorgesteld dan het uiteindelijk geworden is.
    Second time better, zullen we maar denken!
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jouw versie is 'Meer Hollands'. Leuk en mooie kleuren. Dank je wel voor het delen van je patroon!
    Groetjes, Stéphanie (Handwerkjuffie.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hoeft niet te twijfelen hoor.
    Ik vind de kleuren hartstikke leuk zo, lekker vrolijk!
    En bedankt voor het delen van je patroon.

    Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Niet twijfelen! Deze is geweldig leuk en vrolijk. Maar ik ken het verschijnsel "twijfel" ook wel. ;-) Ach, haak hem gewoon nog eens in enkele andere hippe kleuren. Als je hippe kleurtjes gebruikt, kan er eigenlijk nooit niet echt iets fout lopen hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wowww gaaf!!! Prachtige kleuren!!! Niet meer twijfelen! X

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind hem ook super gaaf!! En de kleuren zijn prachtig. Niks om over te twijfelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind hem wel erg leuk en heel erg bedankt voor het delen van het patroon

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel gaaf!!!

    Die ga ik ff pinnen :)

    Groetjes Henrike

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wordt meteen gepind want ik vind zowel de kleuren als de stekencombinaties héél mooi.
    En dit zeg ik zonder twijfel :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. kleuren zijn leuk hoor,.. een mooi geheel!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi in frisse, vrolijke kleuren. Als dit bij je interieur past is het top. Voor mensen met een ander interieur zijn de kleuren lekker aan te passen. Lief dat je het patroon met ons deelt.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Stunning and thank you for the pattern!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik kom er maar niet uit wat ik fout doe. Maar de toer van 5 dubbele stokjes en de toer erna zorgen ervoor dat het werk niet meer plat is en als het ware een kommetje wordt. Groetjes Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hmmm, dat snap ik ook niet want bij mij heeft hij ruimte genoeg dus blijft het mooi plat liggen. Ik heb al ergens een foto voorbij zien komen die ook mijn patroon heeft gebruikt (weet even niet wie) maar zij had volgens mij ook geen problemen want heb er niets van gehoord.
    De toer ervoor, heb je die goed nagekeken dat die helemaal klopt? En anders zou het te maken kunnen hebben met de grootte haaknaald tov dikte garen. Ik haak Phil Coton3 eigenlijk altijd met haaknaald 4 dus vrij los. Misschien dat het hier dan aan zou kunnen liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    2. Hoi, ik kwam bij het haken hetzelfde probleem tegen als hierboven beschreven. Volgens mij klopt de beschrijving van de toer na de toer met de 5 stokjes niet. Er staat 1 vaste + losse. Dit moet 1 vaste + 4 losse zijn volgens mij. Klopt dat?

      Verwijderen
  17. Ik word er vrolijk van! Het lijkt me ook leuk om een aantal in diversen kleuren te maken. Ik ga het patroon in ieder geval uitproberen. Hartelijk dank voor je uitleg.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Bedankt voor het leuke patroon en de inspiratie.
    Ik heb hem ook gemaakt.
    Zie mijn blogje...
    http://sluishuis96.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik heb hem af, ik moest hem wel wat aanpassen hier en daar anders trok het bij mij ook teveel.
    Fotootje staat op mijn blog met een linkje naar hier:)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hallo, ik zocht een patroontje voor een doily en kwam via google bij jou. Deze ga ik maken! Bedankt voor het patroon. En zoals je ziet ben ik je gaan volgen. Misschien wil je ook eens bij mij kijken en zie je hem terug! ;-) Groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hallo, ik heb jouw patroontje gebruikt voor het maken van een doily voor m'n moeder!
    ze gaat hier zeker weten heel blij van worden!!
    thx voor de heldere uitleg (wel zo handig voor een prille haakster) en het kleurrijke voorbeeld!!
    Groetjes van Mez11, Joyce

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Geweldig patroon! In de vakantie gehaakt en er thuis een kussen van gemaakt. Helemaal gaaf. Nu met een tweede bezig

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Bij mij gaat het fout na de boogjes met 5 vasten, de toer erna gaat nog maar dan krult hij helemaal om . Wat doe ik fout ? Ik vind het zo mooi dat ik het graag af wil maken . Alvast bedankt

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Bedankt voor het patroon. Ga het zeker proberen
    Groetjes Johanna

    BeantwoordenVerwijderen
  26. animeflv Somos los primeros en tener los últimos capítulos sólo en. El mejor portal de anime online para latinoamérica, encuentra animes clásicos, animes del momento, animes más populares y mucho más, todo en .

    BeantwoordenVerwijderen
  27. drama fansubs ver e n línea sin ningún tipo de perturbación.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Dank je wel voor dit prachtige patroon!!! Ik heb deze doily al diverse keren gehaakt. Nu heb ik er 20 (iets groter) gehaakt voor in de Lunchroom van een vriendin en 1 nog grotere voor mezelf. Allemaal in het zwart, heel anders dan jouw doily. Ik heb hier een blogbericht over geschreven en uiteraard de link van dit patroon gedeeld. Mijn eigen aanpassingen heb ik er ook bij geschreven. Voor degenen die deze doily's willen haken niet zo handig, een apart patroon en aparte aanpassingen, maar ere wie ere toekomt (jij dus)!! Als je het leuk vindt om te kijken: https://renatehakenenzo.blogspot.com/2022/04/gehaakte-hippe-spreitjes.html
    Groetjes van Renate

    BeantwoordenVerwijderen
  29. https://mundodoramas.me/ te ofrece ver y descargar gratis doramas, coreano doramas, doramas en español, en sub español latino y mucho más.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wonderful article, thanks for putting this together! This is obviously one great post. If you're looking to boost your efficiency, give this Auto clicker online a try – you won't be disappointed!

    BeantwoordenVerwijderen