zondag 8 februari 2015

Haakpatroon bloemen onderzetters

We hadden dit weekend feest van mijn schoonzus. Haar kadowens was gehaakte onderzetters. Ze had me haar favoriete kleurtjes opgegeven dus ik kon aan de slag. En dit is het geworden.

Deze onderzetters heb ik gehaakt met Catania (Schachenmayr) en Rio (Lammy Yarns)
Zacht roze kleur 710 (Rio)
Zacht groen kleur 385 (Catania)
Wit kleur 106 (Catania)
Zacht grijs kleur 172 (Catania

De prachtige koekentrommel komt van de Albert Heijn en ik had er nog een mooie ring bij gemaakt met een zacht roze steen. Ze was heel erg blij met haar kadootjes.

Hier bij het uitgeschreven patroon van de onderzetters:

1. Haak 4 Losse. Sluit de ring met een Halve Vaste.

2. Haak 8 Vaste in de ring. Sluit met een Halve Vaste in de 1ste Vaste.

3. Haak in elke Vaste van de vorige toer een cluster van 3 Stokjes + 1 Losse. (totaal 8 bloemblaadjes). Sluit met een Halve Vaste in de top van het eerste blaadje.

4. Haak in elke Losse van de vorige toer, 3 Stokjes + 1 Losse. (Let op: vervang het eerste Stokje van deze toer door 3 Losse). Sluit met een Halve Vaste in 3de Losse.

5. Haak in elk Stokje van de vorige Toer, 1 Stokje (Let op: vervang het eerste Stokje van deze toer door 3 Losse). En haak in elke Losse van de vorige toer, 2 Stokjes. Sluit met een Halve Vaste in de 3de Losse.

6. Haak in elke Stokje van de vorige toer, 1 Stokje (Let op: vervang het eerste Stokje van deze toer door 3 Losse). Sluit met een Halve Vaste in de 3de Losse
Hecht af.

Ik heb het patroon uitgeschreven zonder de toer met het zilvergaren.

Ik ben geen goede patronenschrijfster dus mochten er onduidelijkheden zijn, dan hoor ik het graag. Dan kan ik dat eventueel ook weer aanpassen in het patroon.

19 opmerkingen:

  1. Heel erg leuk en bedankt voor het patroontje. Ik ga ze zeker eens maken, ze staan op mijn to-do-lijstje. Fijne week,..

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Onwijs leuk! Ik ga hem pinnen dan weet ik hem terug te vinden. Dankje wel!

    Groetjes Mabel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een mooie kleuren bij elkaar!! gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie onderzetters en de ring is ook prachtig. Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hele leuke cadeautjes! De kleurencombi van de onderzetters is heel mooi en de ring prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat zijn leuke cadeautjes, daar was/is ze vast blij mee. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk zeg!
    Helemaal geslaagd...! Mooie kado`s ook..!
    Bedankt voor het delen van het patroon ;-)

    Groetjes, Priscilla

    diybypepris.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi patroon, leuk zo'n bloemetje in het midden. Kleuren passen ook goed bij elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig gemaakt en leuk patroon. Leuk dat je weer een blogbericht hebt geplaatst!! Je gebruikt altijd zulke mooie kleuren. Die ring is ook erg leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dear Liane, I really like your blog a lot. Thanks a lot for such lovely crochet patterns. This coaster pattern is beautiful. I love using crocheted coasters. they always brighten up a table, don't they? Have a nice Sunday, Viola

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat schattig die onderzetters. Dat glimdraadje er tussen vind ik ook zo erg mooi.
    Ik ben je nieuwe volger geworden..

    Groetjes, dinah

    dinahcreatief.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie onderzetters. Ik ben ze nu ook aan het proberen maar ik krijg ze niet goed. Hecht je elke toer af om daarna met een andere kleur een nwe toer te beginnen?
    Groeten christa

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel mooi zijn ze . En ik vind jou juist een goede patroon schrijfster . ze zijn heeeel goed te volgen.
    Groet Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dankjewel Lianne voor het delen van dit leuke patroon!
    Ik ga ze nog een stukje verder (uit)delen.
    Ze zijn zo leuk om te haken.
    Dit patroontje moet je als haakster 'once in a lifetime' gehaakt hebben!
    Thx! Groetjes van Mez11, Joyce
    https://www.facebook.com/pages/Mez11/1431028063843349

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wonderful!! Many thanks for the great pattern. Have a good week!
    Nata xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuk patroon! Alleen de laatste toer trekt krom omdat de laatste twee toeren even veel steken hebben, of doe ik iets verkeerd?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat bedoel je in toer 3 met: Sluit met een Halve Vaste in de top van het eerste blaadje? Ik weet niet waar ik de halve vaste moet doen en dan waar verder?